A fost descoperită gena care își spune la ce oră vei muri

19 Noiembrie 2012 / Ora: 19:29
Tag-uri: gena, ora morții
Iti place acest articol?

Oamenii de ştiinţă au descoperit o variaţie a genelor care afectează ceasul biologic atât de profund încât poate chiar prezice momentul din zi când un individ va muri.
Cercetătorii speră ca rezultatele să poată fi utilizate în viitor pentru a determina când pacienţii bolnavi de inimă sau cei cu risc de accident vascular cerebral ar trebui să ia medicamente pentru a face tratamentul mai eficient, sau când pacienții din spitale ar trebui să fie monitorizaţi mai atent.

Echipa de cercetători din SUA au descoperit variația genelor accidental, atunci când investigau evoluţia bolilor Parkinson şi Alzheimer.

Ei s-au uitat la obiceiurile de dormit a 1200 de pacienţi sănătoși, cu vârsta de 65 de ani, care au fost supuşi, de asemenea, la evaluări anuale neurologice și psihiatrice.

Ei au găsit o singură moleculă lângă o genă numita "Period 1", ce avea la bază fie adenină (A) sau guanină (G).

Tipul A este mai frecvent, printr-un raport de șase la patru. Astfel, pentru că oamenii au două seturi de cromozomi, un individ are o şansă de 36% de a avea două baze A (genotip AA), de 16% şanse de a avea două baze G (genotip GG) şi 48% de a avea o combinaţie de A şi G (genotip AG).

Constatările, publicate în Analele de Neurologie, au arătat că cei cu genotip AA tind în mod natural să se trezească aproximativ cu o oră mai devreme decât cele cu GG, și cei cu AG se trezesc aproape exact în mijlocul intervalului.

Ei au arătat, de asemenea, că cei cu genotipul AA sau AG mor chiar înainte de ora 11, în medie, dar cei cu genotip GG au avut tendința de a muri înainte de ora 18.

Autorul principal al studiului, Andrew Lim, de la Departamentul de Neurologie al Beth Israel Deaconess Medical Center din Boston, Massachusetts, a declarat că: "Ceasul intern biologic reglementeaza multe aspecte ale biologiei și comportamentului uman. Acesta influențează, de asemenea, calendarul de evenimente acute medicale cum ar fi accidentul vascular cerebral şi atacul de cord".

Clifford Saper, şef al secţiei de neurologie de la BIDMC, a explicat că: "Aşadar există cu adevărat o genă care prezice momentul din zi în care veți muri. Nu data, din fericire, doar ora din zi. "